Dělená strava podle Lenky Kořínkové

O dělené stravě jsme již psali, že se jedná o způsob stravování, při kterém nehladovíte a přitom hubnete. Dělená strava je v České republice neodmyslitelně spojena se jménem známé herečky Lenky Kořínkové, která je její velkou propagátorkou. Dokonce přišla s vlastní metodou. Jaké jsou principy dělené stravy podle Lenky Kořínkové?

Stravování podle Lenky Kořínkové je systém pro všechny, kteří si nechtějí odpírat jídlo, ale přitom si udržovat přirozenou tělesnou váhu a zůstat štíhlí. Vlastní stravovací systém na bázi dělené stravy vytvořila Lenka Kořínková v roce 1990 a od té doby vyvolává značný ohlas.

Kombinace potravin v dělené stravě podle Kořínkové

Při dělené stravě podle Lenky Kořínkové se nemusíte omezovat v množství jídla, ani v tom kdy jíst a kdy ne. Jediné, co je třeba dodržovat, je vhodná kombinace všech potravin. Oproti jiným systémům na bázi dělené stravy jsou v metodě Lenky Kořínkové rozdíly zejména v zařazení některých surovin a hotových potravin do jednotlivých skupin a v časových intervalech střídání jednotlivých skupin, do nichž jsou potraviny zařazeny.

Kořínková rozdělila potraviny do několika skupin:

  • Kytičková: brambory, rýže, bezvaječné těstoviny, mouka (všechny druhy), celozrnné pečivo, kukuřice, slaný popcorn, vločky (neslazené cukrem), müsli (neslazené cukrem), všechny druhy obilovin, všechny druhy semínek, sója a sójové výrobky, čočka, hrách, fazole a ostatní luštěniny, kroupy, krupice, olivový olej, rostlinné tuky, droždí, glukóza, hroznový cukr, květový i lesní med, slad.
  • Zvířátková: všechny druhy masa, uzeniny, salámy, paštiky živočišného původu, drůbež, ryby, všechny druhy konzervovaných ryb, sýry do 30 (45) % tuku, bílý jogurt, tvaroh a všechny neslazené výrobky z něho, mléko živočišné, vejce, oleje všeho druhu, máslo, sádlo.
  • Ovoce: čerstvé i sušené, bez přídavku cukru, kompoty bez cukru.
  • Zelenina: čerstvá, mražená i nakládaná (kromě kukuřice – patří do Kytičkové skupiny), houby čerstvé, všechny druhy tomatovo-zeleninových směsí, zelené fazolové lusky.
  • Neutrál: většina dochucovadel, koření všeho druhu, kečup, hořčice, kakao, lesní med, čaje (všechny druhy včetně ovocných), minerálky, fruktóza, sojová omáčka, olivy, oříšky (kromě burských), kokos a výrobky z něho.

Ze všech skupin není možné kombinovat skupinu Kytičkovou se skupinou Zvířátkovou. Stejně tak by se nemělo kombinovat ovoce se zeleninou. Dále-li si například něco z Kytičkové skupiny, můžete si k tomu dát buď ovoce, nebo zeleninu. Potraviny z Neutrální skupiny pak můžete kombinovat se vším výše uvedeným.

Je však třeba dávat pozor na cukr. Kořínková zásadně nedoporučuje konzumovat rafinovaný a přírodní cukr. Dále by se neměly jíst burské oříšky a bílé pečivo, jež bychom měli nahradit pečivem celozrnným. Důležité je také přijímat dostatečné množství tekutin – minimálně 2,5 l vody denně.

S čím může dělená strava podle Lenky Kořínkové pomoci:

  • odstraňuje zácpu,
  • posiluje imunitní systém,
  • upravuje metabolický systém,
  • pomáhá snižovat hladinu cukrů a hladinu cholesterolu,
  • zmírňuje alergii a kožní onemocnění,
  • vylepšuje soustředění a zvětšuje psychickou výkonnost,
  • podporuje energičnost a odvahu,
  • pomáhá odstraňovat duševní neklid,
  • pomáhá řešit poruchy příjmu potravy,
  • podporuje celkové sladění „fyzična“ a psychiky,
  • funguje jako prevence a upevňuje zdraví.

Ti, kdo vyzkoušeli dělenou stravu podle Lenky Kořínkové, říkají, že to není žádná dieta. Spíše ji považují za změnu životního stylu.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>