Zdravý jídelníček na týden

Zásady, jak by měl vypadat zdravý jídelníček, už znáte. Jenže jak je uvést do praxe? Ano, zpočátku to může být složité – a hlavně, tipů na dobré a zdravé jídlo není nikdy dost. Připravili jsme proto pro vás ukázkový zdravý jídelníček na celý týden! Záleží na vás, jak si ho obměníte.

Zdravý jídelníček by měl být vyvážený, tzn. obsahovat dostatek sacharidů, z nichž si naše tělo bere nejvíce energie, i bílkovin a zdravých tuků. Průzkumy stále ukazují, že jíme málo ovoce a zeleniny – ty by se měly stát ideálně součástí každého jídla. Klíčový je pro zdravou výživu i pitný režim, protože jen tak mohou některé potraviny (například cereálie, zejména pak müsli) dobře fungovat. Vypít 2,5 litru čisté vody není složité, proto si ke každému jídlu nalijte sklenici vody a na pitný režim myslete v průběhu celého dne.

Neoddiskutovatelnou zásadou zdravého jídelníčku je pravidelné stravování. Proto přinášíme vždy i tipy na zdravou svačinu. Tu by měly ideálně tvořit ovoce a zelenina, popř. nějaký mléčný či cereální výrobek.

Zdravý jídelníček na pondělí

  • Snídaně – dva plátky celozrnného chleba, lučina, rajče. K pití ovocný čaj.
  • Svačina – jablko.
  • Oběd – zeleninový vývar s vločkovou zavářkou, vločkové karbanátky s mletým libovým masem, brambory, zeleninový salát.
  • Svačina – rajče.
  • Večeře – polévka od oběda, větší řecký salát a kousek celozrnné bagety.

Zdravý jídelníček na úterý

  • Snídaně – hrst ovesných vloček a lžíci ořechů a rozinek dejte do misky, zalijte mlékem či jogurtem. Jablko. K pití bylinkový čaj.
  • Svačina – mléčný nápoj.
  • Oběd – kuřecí vývar, těstoviny s kuřecím masem a sušenými rajčaty, listový salát.
  • Svačina – hruška.
  • Večeře – dva plátky celozrnného chleba s máslem, vařené vejce a ředkvičkový salát.

Zdravý jídelníček na středu

  • Snídaně – dva plátky celozrnného chleba potřené lehce máslem a dva plátky šunky. Okurka. K pití ovocný čaj.
  • Svačina – banán.
  • Oběd – čočka na kyselo, volské oko a okurka.
  • Svačina – jablko.
  • Večeře – pstruh se zeleninou ratatouille a bagetka.

Zdravý jídelníček na čtvrtek

  • Snídaně – hrst ovesných vloček a lžíci ořechů a rozinek dejte do misky, zalijte mlékem či jogurtem, přidejte pokrájený banán. K pití bylinkový čaj.
  • Svačina – jablko.
  • Oběd – kuskus s grilovaným lososem a zeleninou.
  • Svačina – hrst ořechů.
  • Večeře – dva plátky celozrnného chleba, libová šunka, zeleninový salát.

Zdravý jídelníček na pátek

  • Snídaně – celozrnná bageta pokapaná olivovým olejem, mozarella a rajče. K pití bylinkový čaj.
  • Svačina – banán.
  • Oběd – přírodní krůtí plátek s bramborovou kaší a zeleninovým salátem
  • Svačina – jablko.
  • Večeře – těstovinový salát se zeleninou a balkánským sýrem.

Zdravý jídelníček na sobotu

  • Snídaně – hrst ovesných vloček a lžíci ořechů a rozinek dejte do misky, zalijte mlékem či jogurtem, přidejte pokrájený banán. K pití bylinkový čaj.
  • Svačina – hrst ořechů.
  • Oběd – pohanková kaše, volské oko a okurkový salát nebo salát z kysaného zelí.
  • Svačina – jablko.
  • Večeře – zeleninový salát s tuňákem, rozpečená bylinková bageta.

Zdravý jídelníček na neděli

  • Snídaně – vejce na měkko, celozrnný chléb s máslem. K pití čaj.
  • Svačina – jablko.
  • Oběd – pečené kuře, brambory, rajčatový salát.
  • Svačina – domácí jablečný štrúdl.
  • Večeře – obložený talíř (šunka, sýr, zelenina) a celozrnný chléb.

Další články z rubriky

Štítky: , , , ,
  1. Martin says:

    Dobrý den jmenuju se Martin je mi 15 let.
    Měřím 183 cm a vážím 70 kg. Chtěl bych přibrat tak 8 kg.
    Mohl bych vás poprosit jestli by ste nemohli sestavit nějaký ukázkový týdenní jídelníček pro přibírání.
    Do posilovny chodím 2x někdy 3x týdně.
    Děkuju za odpověd.

  2. noneta says:

    Hmmm… Dobré,ale cenově náročnější

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>