Co udělat zdravého k obědu?

Rozhodli jste se v rámci novoročního předsevzetí, že uděláte něco se svým zdravím a prvním krokem bude změna jídelníčku? Chcete změnit svůj jídelníček, ale ztišťujete, že nemáte dostatek inspirace a nápady vám rychle docházejí? V dnešním článku najdete tip na zdravé vaření a uvidíte, že vařit zdravě nemusí být nic složitého a že i zdravé pokrmy mohou být skvěle chuťově vyvážené. Stačí jen vědět, jak na to.

Směsi koření nahraďte bylinkami

Kořenící směsi v posledních letech zažívají v českých domácnostech velký vzestup. Dodají jídlům výraznou chuť a tak si je oblíbilo mnoho domácích kuchařek. Bohužel pokud se lépe podíváte na složení drtivé většiny směsí tak zjistíte, že vašemu zdraví příliš neprospívají. Obsah balení připomíná spíše název složité chemické sloučeniny než koření. Pokud nevíte, co uvařit k obědu bez těchto směsí, zkuste je nahradit bylinkami. Nakládaná masa nemusí plavat v oleji a v marinádách. Stačí je nasolit a naložit třeba do tymiánu. Bylinky mají také velmi výrazné chutě. A vašemu zdraví naopak prospívají.

Čerstvá a méně tučná masa

I když chcete začít vařit zdravěji, rozhodně nevynechávejte ze svého jídelníčku maso. To je zdrojem důležitých bílkovin, které se jen těžko nahrazují. Vybírejte si ale, jaká masa budete konzumovat. Snažte se vynechat mleté masové směsi, kdy si nemůžete být jistí, jaké maso se zde nachází. Vybírejte čerstvá masa, chlazená a nepříliš tučná. Mezi stále žádanější se řadí například jehněčí maso.

Hlídejte si porce

Snažte se minimalizovat své porce. Nikdy byste po jídle neměli mít pocit přejezení, to je špatně. Nikdy ale naopak nesmíte mít pocit hladu. Řešením je jíst vícekrát denně, ale menší porce. Nezapomínejte ani na to, že k jídelníčku nepatří pouze pokrmy, ale také pití. Slazené nápoje cukrem nebo dokonce energetické drinky by měly zmizet. Osladit pití se dá i přírodní strévií. Vybírejte si takové nápoje, které budou podporovat detoxikaci organismu. Mezi takové se řadí například zázvorový čaj.

Další články z rubriky

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.