Jak začít jíst zdravě?

Změna jídelníčku je jedním ze základních kroků ke zdravějšímu a lepšímu životnímu stylu. Pro snížení tělesné váhy a poměru tuků většinou není zapotřebí přidávat několik cvičebních cyklů denně, ale právě upravit svůj jídelníček. Stravování v dnešní době vysokého pracovního nasazení není nikterak pravidelné ani vyvážené. Jak vlastně začít jíst zdravě?

Důležité je jíst kvalitní potraviny

Velmi důležité je, abyste do svého těla nedostávali látky, se kterými si neporadí nebo poradí jen velmi složitě. Slazené limonády například obsahují mnoho cukru. Často je v láhvi 0,5 litru tolik cukru, kolik by člověk měl do svého těla dostat za týden. Vyhýbejte se polotovarům a názvům jídel, na kterých nebudete rozumět jejich složení. Konzervanty, barviva a jiná dochucovadla, se kterými si tělo nedokáže poradit. Najděte si potraviny, které mají pro tělo i zdravotní účinky. Vyzkoušejte například nejlepší recepty z hlívy ústřičné, vodu si můžete osladit přírodní stévií sladkou a existuje velké množství dalších takových tipů.

Jezte méně a častěji za den

Mnozí z nás si myslí, že tělo začíná hubnout v momentě, kdy máme hlad. To ovšem není pravda. Pokud hubnete hladem, tělu se nedostávají včas všechny potřebné látky a tak začíná odebírat energii nejen z tuků, ale také ze svalů. Výsledkem je sice úbytek váhy, ale tuků i svalů, což není dobře. Tělo by naopak nemělo mít hlad. Je třeba jej pravidelně zásobovat vitamíny, minerály a živinami. K obědu může být klidně i rajská omáčka, ale nedávejte si k ní 8 houskových knedlíků.

Šetřete i kořením

U kořenění jídel pamatujte na to, že méně je někdy více. Ostré a kořeněné jídlo také pro lidské tělo není úplně dobře stravitelné. Zkuste se naučit dochucovat pokrmy přírodními bylinami. Solte méně a vyhýbejte se směsím koření. Místo kari například postačí čistá kurkuma. Kari je směs koření se solí a bohužel i s mnoha variacemi dalšího koření a mnohé z nich nemá zcela přírodní původ.

 

Další články z rubriky

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.