Jak zhubnout 5 kg

Nejste spokojeni se svojí váhou? Nabrali jste v poslední době víc, než se vám líbí? Prohlížíte se v zrcadle a špíčky kolem břicha se vám opravdu nelíbí? Chystáte se zhubnout a váš vysněný cíl zní 5 kg? Jak efektivně zhubnout bez jo-jo efektu?

Rozhodně vám neodporučíme žádné super rychlé a zázračné diety, kdy přes den jíte jen jeden druh potraviny a vyčerpaně čekáte, až se dostanete do cíle, abyste zase mohli normálně jíst. Takové diety většinou odpuzují už svým názvem – říká se jim třeba dieta vaječná, mléčná, bílkovinná. Ruku na srdce. Ačkoli máte vajíčka rádi, dovedete si představit, že budete jíst čtrnáct dnů v kuse? Už třetí den se vám zprotiví, a buď s dietou seknete, nebo ji přetrpíte do konce, ale ztracená kila se vám vrátí hned, jak začnete zase normálně jíst.

Trvale zhubnout 5 kg

Zhubnout 5 kg není nereálné. Naopak. Vaším cílem by ale mělo být, abyste zhubli udržitelně, napořád. Optimální je hubnout asi půl kila týdně. Každý je ale individuální a někdy se může stát, že rychle zhubnete dvě tři kila a s tím pátým, posledním, se budete trápit delší dobu.

Trvalé zhubnutí samozřejmě požaduje změnu životního stylu. Vezměte si do ruky papír a tužku a začněte si psát, co vše za den sníte a jaký je váš výdej. Dopřáváte si k snídani bílý toast s nuttelou? Necháte si od kamarádky v poledne nalít skleničku koly? Uzobnete svému dítěti z talíře pár hranolek? To vše se počítá, takže poctivě pište. Na konci týdne si v klidu sedněte a účtujte. Hned můžete začít škrtat potraviny, které jsou tučné, sladké a výživově mají velmi nízkou hodnotu.

Soustřeďte se také na to, kolik pohybu za den máte. Vyjedete do prvního patra raději výtahem? Tak příště jděte pěšky. Nasednete ráno do auta nebo autobusu a ten vás zaveze až před kancelář? Co vystoupit o zastávku dřív a dopřát si ráno svižnou chůzi? Sedíte odpoledne u televize, i když venku je hezky? Asi víte, kam směřujeme. Změna životního stylu je pro udržitelné hubnutí nevyhnutelná.

Připravte si hubnoucí plán

Váš cíl je jasný – zhubnout 5 kg. Už také víte, kde děláte chyby. Nyní je na čase připravit si hubnoucí plán. Začněte přípravou vhodného jídelníčku a pokračujte cvičebním plánem.

Jídelníček na hubnutí

Ráno vždy začínejte se sacharidy, které vás nastartují. Asi za dvě hodiny si dopřejte ovoce. K obědu volte kvalitní bílkoviny a nezapomeňte na zeleninu. K odpolední svačině je vhodný mléčný výrobek, oříšky nebo celozrnný chléb. Večeři volte odlehčenou. Mezi jednotlivými jídly by měly být cca 2 až 3 hodiny. Nezapomínejte na menší porce! A pravidelně pijte čistou pramenitou vodu.

  • Snídaně: Měla by obsahovat hodnotné sacharidy. Vhodné jsou ovesné, pohankové nebo jáhlové kaše se sušeným ovocem. Alternativou celozrnný chléb s lučinou, žervé apod. K pití zvolte bylinkový nebo ovocný čaj neslazený.
  • Svačina: Jablko, banán, mrkev nebo jiný kousek ovoce a zeleniny.
  • Oběd: Dopřejte si bílkoviny, nejlépe z libového bílého masa (ryba, drůbež), k tomu sacharidy (rýže, těstoviny) a salát.
  • Svačina: Mléčný nízkotučný nápoj, jogurt nebo hrst oříšků.
  • Večeře: Zeleninový salát s vajíčkem, kousek pečiva.

Cvičební plán

Zkuste každý den zařadit pohyb. Možná jste dosud vůbec necvičili, takže začněte pomalu. Místo běhu zkuste rychlou chůzi. Doma se protáhněte a zkuste pár posilovacích cviků. Myslete i na maličkosti, které vám pomáhají se hýbat – počítá se i úklid nebo vyběhnutí schodů do prvního patra.

  • Pondělí: Rychlá chůze v lese.
  • Úterý: Posilovna (klidně i doma!)
  • Středa: Jóga.
  • Čtvrtek: Úklid.
  • Pátek: Protahovací cviky.
  • Sobota: S rodinou na kole.
  • Neděle: Práce na zahradě.

Uvidíte, že vaše váha půjde postupně dolů. Myslete při jídle i cvičení na to, že hubnete. Vizualizujte si svůj vysněný cíl, jakoby už byl skutečností. Buďte pozitivní a respektujte své potřeby. Za každý dílčí úspěch – zhubnutí půl kila, se odměňte.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.