Jak zvýšit hladinu testosteronu

Zdravé stravování, které vede k vysněné postavě, není pouze záležitostí žen. Zatímco něžné pohlaví touží po úbytku tuků, muži se zaměřují na svaly. Těm prospívá vyšší hladina testosteronu. Zvýšit ji přitom můžete i bez chemie. Stačí si jen vybrat vhodné potraviny a dodržovat některé zásady. Jaké to jsou?

Pokud máte nízkou hladinu testosteronu, může se vám na nevhodných místech ukládat tuk. Je tedy logické, že zvýšením hladiny mužského hormonu můžete optimalizovat svoji váhu, vypracovat si postavu. To ale není vše, říká se, že vyšší hladina testosteronu prospívá i vašemu sexuálnímu životu. Pojďme se tedy už konečně podívat na to, jak hladinu testosteronu účinně zvýšit.

Potraviny, které zvýší testosteron

O vejcích se dlouho říkalo, že pro zdravou výživu nejsou moc vhodná. Opak je pravdou a zázraky dokážou i v případě zvyšování hladiny testosteronu. Nebojte se proto vejce konzumovat v různých podobách – uvařená natvrdo jsou skvělá, můžete si je předat třeba do vydatného zeleninového salátu. Posnídejte vejce na hniličku nebo si k luštěninám dopřejte volské oko.

Další účinnou potravinou, která prospěje hladině vašeho testosteronu, patří česnek. Jistě, sice se tak trochu pojí s nevábným dechem, ale vhodná ústní hygiena vše vyřeší. Česnek je bohatý na látku alicin, která stimuluje tvorbu testosteronu. Není asi třeba dodávat, že nejvíce jí bude v česneku čerstvém. Takže si třeba tvaroh, který je plný kvalitních proteinů, utřete s dvěma třemi stroužky česneku, pomazánku potřete na kvalitní celozrnný chléb a posypte pažitkou. Je to pochoutka!

Do třetice všeho dobrého – k dalším potravinám, které zvýší hladinu testosteronu, patří vybrané druhy zeleniny. Je to především brokolice nebo kapusta. Tyto chutné zeleniny snižují hladinu ženského hormonu a stimulují tvorbu hormonu mužského. Brokolici stačí uvařit třeba v páře a přelít chutnou sýrovou omáčkou. To bude bomba pro vaše svaly!

Další potraviny, které stimulují tvorbu testosteronu:

  • Ovoce a zelenina: banány, fíky, avokádo, ořechy, chřest, květák
  • Živočišné tuky: losos, tuňák a další tučné ryby

Spánek bez alkoholu zvýší testosteron

Když žijete nočním životem, neprospívá to vašemu zdraví ani hladině testosteronu v krvi. Dopřejte si proto kvalitní a dostatečně dlouhý spánek. Každý má jinou potřebu spánku, někomu stačí ke svěžesti šest hodin, jiný jich potřebuje devět. Poslouchejte proto své tělo.

Současně se vyhněte nadměrné konzumaci především tvrdého alkoholu. Podle odborníků totiž alkohol snižuje tvorbu testosteronu, tedy působí přesný opak, než o jaký se snažíte. Je asi nesmyslné přemýšlet nad jídelníčkem na zvýšení testosteronu a večer vše zabít pěti panáky něčeho tvrdého.

K pohodě a optimální produkci testosteronu přispěje i vhodný sport. Osvojte si i relaxační techniky, jako je třeba meditace, které vás zbaví nadměrného stresu. Právě ten je také zabijákem mužského hormonu.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.