Sacharidové vlny: Zhubněte tuky, nikoli svaly

Potřebujete rychle zhubnout? Jedno z možností jsou sacharidové vlny, které si oblíbili nejen sportovci. Jejich výhodou je efektivní a rychlé snížení hmotnosti. Redukce tukových zásob ovšem při této dietě není spojena s úbytkem svalů. Jak sacharidové vlny fungují? Jsou bezpečné? Co zařadit dé jídelníčku, pokud chcete takovou dietu aplikovat.

Jak už název této diety napovídá, půjde v ní hlavně o sacharidy, které budou podávány v určitých vlnách, chcete-li cyklech. Pochopitelně vám představíme principy a doporučení, jak sacharidové vlny aplikovat. Stejně důležitý je ale i individuální přístup – je prostě vhodné se pozorovat a jídelníček vhodně upravit, aby vyhovoval právě vašemu organismu.

Hubnutí pomocí sacharidové vlny

Všichni víme, že důležitým principem hubnutí je snížení příjmu energie. Výdej by měl být prostě nižší než příjem. Jen tak může dojít k hubnutí. Když má tělo málo energie, začíná spalovat tuky. Na druhou stranu, hladovění našemu organismu neprospívá – začne si totiž ukládat tuky do zásoby, což je pochopitelně situace, které je třeba se vyvarovat. Takové neuvážené hladovky vedou jen k jo-jo efektu.

Podstatou sacharidových vln je snížit příjem sacharidů na nejnižší možnou úroveň, kdy tělo začíná spalovat tuky. Na druhou stranu, následně je příjem cukrů zase navýšen, takže organismu získá dostatečnou energii a mj. je podpořena i činnost metabolismu.

Když dochází k poklesu příjmu sacharidů, je třeba tělu dodat energii, a to nejlépe prostřednictvím bílkovin. Klíčová je samozřejmě jejich kvalita, stejně jako množství. Většinou se doporučuje přijmout asi 2 g bílkoviny na 1 kg hmotnosti.

Sedmidenní sacharidová vlna

Asi nejoblíbenější je sedmidenní sacharidová vlna, resp. cyklus. Ten je založen na následujícím objemu přijímaných sacharidů.

  • První den – snížení sacharidů na 50 g.
  • Druhý den – navýšení sacharidů na 100 g.
  • Třetí den – navýšení sacharidů na 200 g.
  • Čtvrtý den – navýšení sacharidů na 250 g.
  • Pátý den – navýšení sacharidů na 300 g.
  • Šestý den – navýšení sacharidů na 400 g.
  • Sedmý den – navýšení sacharidů na 500 g.

Co jíst během sacharidových vln?

Už jsme zmínili, že během snižování příjmu sacharidů, je třeba jídelníček vyvážit příjmem bílkovin. Důležitý je ale i výběr těch správných sacharidů a tuků. Zapomínat bychom – podobně jako v případě jiných diet – neměli ani na dostatečný příjem tekutin, především čisté pramenité vody.

  • Bílkoviny – tvoří v případě sacharidových vln klíčový zdroj energie. Přednost dejte kvalitnímu netučnému masu, nejlépe z bio chovů. Jedná se například o kuřecí a krůtí maso, rybí maso, kuřecí nebo krůtí šunka, vajíčka, kvalitní sýry.
  • Sacharidy – určitě je vhodné maximálně se vyhnout bílému pečivu a bílé mouce. Kvalitní sacharidy najdete jinde. Jedná se zejména o celozrnné těstoviny, ovesné vločky a další celozrnné obiloviny, dlouhozrnnou rýži apod.
  • Tuky – stále nedoceněné jsou zejména kvalitní rostlinné oleje – například olivový lisovaný za studena, lněný olej, kvalitní slunečnicový nebo řepný, dýňový nebo sezamový olej apod.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.